Thursday 11 October 2012

Dema la Nyunyi la Hale

DEMA LA NYUNYI  LA HALE



Wakati wa hale pvakaya mndru wa ibada yaka huparwa Saidi harumwa mna mdji mtiti.
Harumwa trasi hadja ho bangweni habaliya dema la nyunyi nduhazilaka na nkutsu, hali hantsi pvontsi.
Wandu wendji waka humwangaliya, halafu hawambiya, 
“Tsi zungusa wo mdji djana, pvwakaya motro shababi  haka hudisa le dema la nyunyi linu na ye haka karibu na mi.  Harumwa le dema linu pvwakaya nyunyi ndraru.  Ze nyunyi zika hu rindrindra mana zikana baridi na wuhara.”
Tsimhimisa wola motro ha humuzisa, “Yisho hindri mwana hangu?”
“Zinu nyunyi,” hadjibu.
“Ngo wendo wazifanye?”  tsi muzisa.
“Amzibaliyo na tsapvuhe ho dahoni,” hamdjibu.  “Ngamwendo na ziwunguwe ye mapviho sa yiyo kazina huyewuha.  Sayiyo ngamdjo tsapvuha ndro...”
“Tsi hale yapvu ngudjo lemewa ne ze nyunyi yizo.  Ngudjo zifanya hindri halafu?”
“Oh! Ngamina mapvaha,” hamba wola motro wola.  Mapvaha ya hangu yo handza nyunyi, ngamdjo yanikazo.”
Said hadaza harumwa muda mshashi. 
“Ngwandzo riyali nga yili wunike ze nyunyi yizo mwana hangu?”
“Hum!  Zabari hindri?  Kuna hudjipviwa ne ze nyunyi zinu, zinu zi puha ho msiruni, yizo kazi lili ndro, na tsena kazidjisa!”
“Riyali nga?” hamsuali tsena.  “Motro wola hangaliya Saidi hama nge mdjufumuo, hamwambiya, “Ziwi zili!”
Said haro mhono ho poshoni hatowa riyali zihwi zili za pvwamodja hanika ye motro wola.  Ye sa yiyo motro wola hende zahe.
Said harenge le dema la nyunyi lila hatsengeleya bapvuni mwa ndziya yaka na miri na marunku mendji, a hantsi le dema la nyunyi pvontsi.  Habuwa le dema hatsililiya ze nyunyi zi hundru nafasi zende zazo.
Ha yizo le dema likaya trupvu pvontsi. Sayiyo   Saidi handisa hutowa hadisi.
        

Wusiku shetwani haka wu hadisi na Isa.  Shetwani haka hudjiswifu ne zembi yafanya duniyani.
“Hakika  tsi hundru wandru wendji duniyani. Tsi wareya mgala, tsiwarumiya ndrongo hata kawadja shinda hustahamili, tsi wa subiya piya.”
“Ngodjo wa fanyiya hindri?”  Insa hamuzisa.
Shetwani hadjibu , “Oh!  Ngamdjo kana furaha nyindji!  Ngamdjo wa somesa ye namna ya hu yengana, hu hadayana, hu pvura bange, hu nwa pvinyo, hu rantsi wandruwashe wa hawo na wandru wawume wa hawo....  Ngamdjo wa triya harumwa fikira za pewu, ni wa towe ze fikira ndjema za hawo.   Ngamdjo wasomesa heli yahufanya zombo za pewu yili wado wulana.  Sa yiyo ngamdjo djipviwa haku.”
“Ngudjo fanya hindri yeka huwasomesa ze twabiya yizo piya?”  Isa hamuzisa.
“Ngamdjo wa towa ze roho za hawopiya.”  Shetwani hangaliya Isa ha wutungu. 
“Ngwandzo riyali nga djumwawo?” Isa hamuzisa.
“Oh! Zabari hindri? Wutsandze o wandru wawo, Ngwadjo hu puwa shewo, ngwadjo hutra  mare, ngwadjo hu yenge, tsena ngwadjo huwa hata  wufe!”
“Ngwandzo riyali nga?”  Isa hamuzisa tsena.
Shetwani hangaliya Isa, hamtsesheya shina muna.  “Hamwangaliya, hamwambiya ngamwandzo ye mayesha ya haho ne damu ya haho!”
 Isa hamba,”Ye biyashara yi kiri!”

 Halafu halipvi ye thamani.



YE MOTRO MWANA MUME YAKA HUWONA BARIDI
Ye motro mtiti woyi haka ahimi ho pareni haka huwuza magazeti.  Na ye haka huwona baridi swafi hata kadja shinda ya stahamili ya wuza mendji. 
Hatsengeleya bapvuni mwa mndru yaka yapvaya nguwo za polici hamuzisa, “Bomze kutsudjuwa mahala nidjoparisa ni lale masihu ya lewo mana ngapvo baridi swafi, nambiye ba ye mana mimi wulala hari mwa kariton pvo pandodju pvala ne masihu ya lewo ye baridi ngiyo nyindji swafi.  Yizo kweli yidjoka ndjema wu parise mahala pvwatso baridi wu lale.”
Ye polici wola hangaliya motro wola ha mwambi  “Siha wuntsini hula hata wu parise nyumba ndjewu sayiyo wudjo rema wu muwango.  Yeka muwangu wu bulwa hamba ‘Yuhani  3:16’, wakati wuwo wadjo hurantsi wundjiye ho dahoni.”
Ha yizo hende ho dahoni yaka yambilwa ya reme wo muwango, hareme wo muwango.  Ye mdzadze  mwinyi le daho habuwa wo muwango,  wola motro hangaliya ye mdzadze hamba, “Yuhani  3;16”.  Mdzadze hamba, “Karibu wundjiiye, bo mwana.”  Ye mdzadze hangaliya ye motro hamnika hiri yakentsi karibu na mahala pvwakaya djoro la mro mana pvakaya baridi swafi.  Wakati wula ye mdzadze haroha.  Ye motro wola hakantsi harumwa muda na hufikiri, “Yuhani  3:16…nstu yelewa sha ye makalima yanu yanitowa ye baridi naka huyiwona ha hunika djoro.”
Harumwa muda mshashi ye mdzadze haredjeyi ho dahoni hamzisa,  “Ngawe na ndzaya?” 
Ye motro hamdjibu,  “Tsi haku. Ngasina ntsihu tsashi ndjala mbahindru,  Ye mdzadze wola hampveha ho pani hamkaribisa harumwa meza yakana shahula shindji.  Hali ye shahula hata kadja shinda ya shi timizi.

Wakati wula hadjifikiriya tsena, “Yuhani  3:16…ntsu yelewa sha ye makalima yanu yo wukutsa mndru wakati yalona ndzaya.”Ye mdzadze hamrenge wa heya ho darini hamdubisa harumwa kupveti kuu laka na madji yamro yili ya yele, wakati wula ye motro wola halala ho kupvetini harumwa muda mwindji ha hupvumuwa na hu tsapvuha.  Wakati wula hadjifikiriya,  “Yuhani  3:16…ntsu yelewa sha ye makalima yanu yo rahatsa mndru yakana nkudi.  Wudjuwa bo mdzadze ndjaparo yela ye namna yinu harumwa ye mayesha ya hangu piya.  Wo wusiku naparo yela yikaya wo siku le gari la madji laka huzima mro, ye madji yaka hu siha pvontsi ndayo naka huyela”.
Ye mdzadze hamrenge hamtriya ho fukoni, hamlaza harumwa shetranda shihu hampvihiza dara hambusu, amlaha hamwambiya masihu mema sayiyo hazimi wo mwendje.  Halala pvo yi trandradju na hidza sha haka huwona pvondze  harumwa le dirisha, hawono ye neji pvo yaka wusiha na pvwakaya baridi swafi pvondze, hadjifikiriya,  “Yuhani  3:16…ntsu yelewa sha ye makalima yanu yo mnika mndru wupvumuzi wakati mndru ya lemewa.”
Wakati le tsasi la ndjiya ye mdzadze ha renge ye motro wola hamhantsi harumwa meza yakana shahula .  Pvo ya timizi hula ye mdzadze hamhantsi karibu na djoro la mro ye mana pvwakaya baridi, harenge shiyo shihu sha hale yaani nde yi Bible (Tawureta na yi Ingili).  Hakantsi ho wusoni mwe motro wola ha humwangaliya.
“Hamzisa, wu yelewa ye mana ya Yuhani 3:16?”   Motro hamdjibu, “Anan Mama, ndja yelewa, djana yika ndo wusiku wa handa na yi shiya le kalima linu wakati ye polici ya nambiya nilirumiye.”
Ye mdzadze wola habuwa ye  bible harumwa ye shiyo sha Yuhani  3:16 handisa hu mweleza ze ndrongo za husiyana na Isa.  Wakati ya yishiya ye makalima ya Mngu hanika Isa ye mayesha ya hahe.  Hakantsi na hu fikiri,  Yuhani  3:16… ntsu yelewa sha ye makalima yanu ngayona wushindzi wa huhifadhu mndru wakati ya latsiha.”

Yi bidi nambe ye za  kweli, ndja yelewa ye namna Mngu ya pvendza wo binadamu ha hu  pveha ye Mwana wa hahe yili  yanipvukishe, namna hindri Isa yakubali ndrongo hama ndazinu.   Ndja yelewa dje Mngu ne malayika mpepvoni wa shinda wa kantsi na hwangaliya wakati Isa akotolwa yi roho.  Ntsu yelewa tsena ye mahaba Mngu ya kana wusoni mwa mi hata ya rantsi Isa ya wulwawa harumwa wo mswalaba.  Ntsu yelewa sha ye makalima yanu yo badilisha ye mayesha ya ho wanadamu.

Yuhani  3: 16 :  “Mana Mungu avendze wu ulimengu, ata atowa wu Mwana moja wahe, amuveleha yile pare kula muntru amuaminio asuangamiye, be ake na wu hayati mukamilifu kawuna mupaka.

No comments:

Post a Comment